יום שני, 9 במאי 2016

משימה שניה

שלום לכולם!
הכניסו בתגובות את תשובתכם לשאלה שבחרתם. בהצלחה!
אפרת

42 תגובות:

  1. בחרתי בשאלה מספר 2.
    א)הדמות שבחרתי בה היא נופר.
    נופר היא חברתה הטובה של נעמה, למרות שנעמה סופגת ממנה הרבה התנהגויות לא יפות.
    נופר בגובה יחסית גבוה, מטר שישים וחמש, ויש לה שיער בהיר.
    כל תקופה היא מחליפה חבר, בגלל זה כל הבנים רודפים אחריה...
    יש לה בטחון עצמי גבוה, והיא חושבת רק על עצמה.
    היא כל הזמן יורדת על נעמה וחושבת שהיא הרבה יותר טובה מנעמה (בעיקר מבחינת המראה ומבחינה חברתית) למרות שמי שלא מכיר אותם חושב שזה לגמרי ההפך.
    ב)לדעתי המניע להתנהגותה של נופר הם ההורים שלה, מכיוון שמאז שהיא קטנה היא כמעט ולא פוגשת אותם, כי הם עובדים עד מאוחר, והיא רק עם אחיה בבית.
    כתוצאה מכך אולי היא הרגישה שלא מתייחסים אליה ולא אוהבים אותה, והיא מוציאה את כל הכעסים והעצב על נעמה, חברתה הטובה.
    ג)התפקיד של נופר בספר הוא שהיא גורמת לשינוי בעלילה, היא מסיתה את נעמה מהדברים שהיא (נעמה) באמת רוצה וגורמת לה לעשות מה שיעזור לה (לנופר), ואחר כך נעמה מתחרטת שהקשיבה לנופר ועשתה בעצם מה שנופר אמרה לה לעשות, ולא מה שהיא רצתה באמת.
    נעמה לא מתנגדת לנופר בשביל לשמור על החברות שלהם, כי נופר יכולה לגמור את זה בשניה.
    נופר מתנהגת לא יפה לא רק לנעמה, לא לעוד אנשים (חוץ מהבנים שהיא עושה אליהם רושם), וגורמת להם להתרחק ממנה.
    דמות זו עוררה בי דחייה, מכיוון שכל הפעולות שהיא עושה נובעות מתוך ייצר שהיא חושבת רק על עצמה, איך מה שאחרים עושים יתרמו לעצמה, ולפי זה היא מתמרנת אותם, ורובם מקשיבים לה.
    התנהגות זו באה על ידי ביטוי בעיקר עם נעמה, שזו בכל לא התנהגות חברית, כי הם החברות הכי טובות.
    נופר מנצלת את החברות שלהם בשביל המטרות שלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מאי, ענית יפה מאוד! עם זאת, כדאי היה לפרט עוד על תכונותיה.

      מחק
  2. עמית אביב
    תיאור דמות:
    הדמות שאותה בחרתי לתאר היא איזי, אחותה הקטנה של סמנתה הדמות הראשית. אולי נראה כי אין לה חלק יותר מידי גדול בספר ושהיא מאוד שולית אך אני לא חושבת ככה. איזי קינגסטון מתוארת כילדה בת 8 בעלת עיניים גדולות ושיער בהיר.
    היא מאוד אוהבת לאכול חמאת בוטנים ולרוב אפילו עם הידיים, סם חושבת שזה מגעיל. היא מדברת בצורה שגויה ולא יודעת להגות את האות ש' באופן הנכון, ולכן הדיבור שלה נשמע מוזר וחבריה לכיתה לועגים לה על כך. היא מודעת לזה שצוחקים עליה אבל פשוט לא אכפת לה, היא טוענת שככה היא מיוחדת וזוהי צורת הדיבור הייחודית שלה, היא גם מתלבשת בביגוד לא תואם. היא מאוד אמיצה ולפי דבריה של סם: "אין ספק שהיא אמיצה יותר מכולנו בתיכון ג'פרסון." לא אכפת לה ממה שחושבים עליה והיא נהנית מהדברים הפשוטים ביותר ובהחלט מציגה את שיא התמימות והפשטות בלהיות ילד, כשהכל נראה קסום כל כך וקורן. היא בעלת דימיון עשיר, נחמד לראות את הדרך הנפלאה בה היא חושבת: היא מציעה לעבור לגור בתוך הים, עושה חיקויים שונים ומצחיקה מאוד את סם לקראת סוף הספר.
    אני אוהבת בה במיוחד שזה שלא נראה שיש לה מניע מסוים או אינטרס לנהוג כפי שהיא מתנהגת, היא פשוט עושה את מה שטוב לה ואת מה שהיא רוצה בתמימות ומבלי להרהר לרגע אחד מה חושבים האחרים עליה, היא אפילו מזכירה לי קצת את עצמי כילדה בגיל שלה.
    איזי מאוד אוהבת את אחותה, בתחילת הספר סם נהגה לתאר את איזי ככלבלב שמתהלך אחריה ומציק לה אך איזי בעצם רק רצתה לבלות זמן איכות עם אחותה הגדולה, משהו שאני מאוד מזדהה איתו מילדותי, רציתי להידמות לאחיותיי הגדולות, לחקות אותן ולהיות איתן- בדיוק כמו איזי. במהלך הספר סם מגלה מחדש את אהבתה לאחותה ואת הערכתה כלפיה, והן מבלות קצת זמן ביחד. בזמן הזה ניתן להבחין כי התנהגותה הפרועה והילדותית של איזי משפיעה על סם ומעבירה לה מסר חשוב, היא גורמת לה להיזכר בכל הזמנים שלהן ביחד, וגם במקרים ובתחושות מעברה, להיזכר איך זה להיות ילדה ואפילו ללמוד מאחותה תובנות חשובות. אין ספק שיש לאיזי תפקיד מאוד חשוב בהעברת המסר בסיפור, גם אם הוא נראה מזערי.
    לבסוף סם אפילו מעניקה לה שרשרת, הפריט היחיד שנשאר לה מסבתה. זהו מקרה בעל משמעות רבה בעיני, איזי צורחת מאושר לאחר שקיבלה את השרשרת וסם עם דמעות בעיניה רק רוצה לחבק אותה שוב- זה אחד הרגעים שהכי ריגשו אותי בספר.
    אני חושבת שאיזי היא דמות משמעותית בסיפור גם אם הוא לא סובב הרבה סביבה או קשור אליה, נהניתי לקרוא את הספר ולהזדהות איתה וכן לכתוב עליה ולנתח את התנהגותה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה נהדרת, עמית. נהניתי לקרוא!

      מחק
  3. דמות מרכזית[
    בחרתי בדמות הנקראת איימי קהיל, איימי בתם של הופ קהיל וארתור טרנט ואחותו הגדולה של דן קהיל. איימי נהנית לקרוא וללמוד ואוהבת לבקר בספריות ובמוזיאונים, איימי בת 14 בעלת שיער חום אדמדם,עניים ירוקות ולובשת לרוב גינס וטריקו.
    תכונות אופי:איימי לא רבה עם מבוגרים ממנה. לא אוהבת שאנשים שמים לב אליה,ביישנית,חכמה,אכפתית,דאגנית,מאוהבת,חזקה נפשית.
    לאיימי יש חלק גדול מאד בעלילה, בכך שבלעדיה דן היה לוקח את המיליון שקל שלו והם שלא היו יוצאים לאתגר, בלעדיה דן היה נשבר ברגעים קשים, לוליי איימי דן לא היה מגלה רמזים,
    והספר מספר על שני ילדים שיוצאים לאתגר ואיימי אכן דמות ראשית ותורמת רבות לעלילה.
    אהבתי לנתח את דמותה למרות שאינני מסכים עם התנהגותה.
    אור זיסו

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה אור, אך היית צריך להתייחס למניע העיקרי להתנהגותה ולהדגים יותר מן הספר.

      מחק
  4. נועה דיקר
    בחרתי בשאלה 2:
    הדמות המרכזית בספר ״ערים של נייר״ שבחרתי היא קוונטין המכונה ״קיו״ . קיו הוא המספר הגיבור בסיפור, תכונותיו של קיו הם פחדן, חששן, חושב פעמיים לפני כל פעולה שמקיים, טיפוס ״כבד״, סגור עם עצמו ועם חבריו הקרובים, נגרר ופחות מתבלט. מראו החיצוני של קיו הוא שיער חום, גבוה ועיניו חומות. המניע העיקרי בסיפור שגורם לקיו להיגרר אחריו הוא הדמות מרגו, אהבת חייו של קיו. במהלך הסיפור מרגו גוררת את קיו למעשים אסורים וביחד עוברים על החוקים. אחד ממעשיהם של מרגו וקיו הוא שפרצו לביתו של צ׳אק (חבר לשעבר של מרגו) ושברו חלונות, פיזרו דגים מתים ברחבי הבית ועל הדרך גם גרמו להפסקת חשמל. כל זה על מנת לנקום בצ׳אק על כך שבגד במרגו. מרגו היא דמות אמיצה, החלטית במיוחד, משכנעת והרפתקנים מלידה. תפקידה של הדמות קיו היא להעביר את המסר שיש ״לזרום״ ולא להיות מחושב יותר מדי. המסר הזה עובר על ידי כך שעם הזמן קיו לומד דברים על עצו ועל החיים שלא ידע בכלל בעזרת מרגו. הדמות של קיו מעוררת בי דחייה מכיוון שהיא דמות לא זורמת, שלילית מאוד, נגררת, ואני חושבת שלהיות אדם נגרר זה להיות אדם לא אחראי, ללא ערכים ולא עצמאי. בנוסף הדמות חושבת פעמיים לפני כל עשייה שלה גם אם זה בשביל לעשות כיף ואני פחות מתחברת אליה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה יפה, נועה. עם זאת, כדאי היה להדגים יותר מן הספר את תכונותיו.

      מחק
  5. יקיר בדולח
    בחרתי בשאלה מספר 3:
    הדמות המרכזית היא:אלברט איינשטיין. כאשר נולד אלברט ב1879 היה שמנמן חיוור ובעל שיער שחור סמיך. עם השנים נעשה לפרופסור ומדען בעל תסרוקת מוזרה. מגיל צעיר אלברט לא אמר אף לא מילה אחת עד גיל 3,הוריו דאגו לו מאוד כילד שקט ומיתבודד. אלברט אהב לנגן בכינור, המוזיקה הרגיעה את מוחו, וכשהיה מדען ופרופסור מפורסם תמיד היקפיד לקחת איתו את הכינור.הוא היה ממציא גדול אשר תגליותיו הובילו לפיתוח פצצת האטום והיה נער מבריק שמעולם לא חדל לשאול שאלות.
    אלברט איינשטיין היה ביישן וסלד מפירסום ומתשומת לב, למרות זאת הוא היה כוכב תקשורתי.כשהיה בן 10 החל ללמוד בכוחות עצמו. בבית הספר היסודי היה שואל כל הזמן שאלות אשר מראה על סקרנות גדולה מצידו. אלברט תמיד כיפתר רק את הכפתור העליון של מעילו והתגלח רק במים בלי קצף גילוח, בטענה:"כך פשוט יותר". שיערו הפרוע, גרביו הלא תואמים, חולצותיו המקומטות, מכנסיו הקצרים מידי, וכששאלו אותו על מראהו המוזר הסביר:"כמה עצוב יהיה אם העטיפה תיהיה טובה יותר ממי שנמצא בתוכה".
    המניע העיקרי להתנהגותה של הדמותת היא: במקום להרוויח כסף הוא העדיף להשתמש בהשפעתו כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. ומבחינתו עולם טוב יותר יהיה עולם ללא מלחמות.
    התפקחד של הדמות בספר שהיא דמות מרכזית בסיפור ושאר הדמויות הן משניות, אין עלילה, אין מתח, זהוא סיפור אוטוביוגרפי. שאלברט איינשטיין היה שוחר שלום והתנגד למלחמה בכל דרך, היה ממציא פטנטים ותרם רבות למדע. המסר העיקרי הוא:1 לא להפסיק לשאול שאלות ולהתעניין.
    2 רק מי שלוקח סיכונים והולך רחוק מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע.
    3 היה פתוח לדברים חדשים.
    עוררה בי הזדהות עם הדמות מישום שגם אני שואל המון שאלות בכיתה והמורים אינם מתייחסים אלי בנועם וחושבים שאני עם בעיות, כמו שקרה לאלברט איינשטיין בצעירותו. עד שגילה עולם והסובבים אותו הבינו עד כמה גאון הוא וכיבדו אותו מאוד, כמו שיקרה לי

    השבמחק
    תשובות
    1. אמן. תשובתך יפה יקיר, אך כדאי היה לארגנה טוב יותר.

      מחק
  6. נועה עין צבי
    בחרתי בשאלה מס' 2:
    הדמות שבחרתי להציג היא הדמות הראשית אמריקה סינגר. אמריקה היא בחורה ג'ינג'ית ויפהפיה ממעמד חמש. בגדי היום- יום שלה בדרך כלל פשוטים במיוחד, בצבעי חום וירוק. בני מעמד חמש הם אנשי אמנות, ואמריקה מנגנת בפסנתר ושרה עם אמה באירועים לפרנסת המשפחה. היא טיפוס שהולך עם האמת שלו,ולא צייתני במיוחד. היא דואגת ומשקיעה באנשים הקרובים אליה. לבסוף, כשהיא נכנעת ללחץ של אמה ושל בן- זוגה אספן והיא נרשמת לתחרות הבחירה, היא עושה זאת רק מסיבה אחת: היא יודעת שהיא צריכה לפרנס את המשפחה ולעזור לאביה העני. בנוסף, היא נרשמת לתחרות בשביל אספן- אם תירשם לתחרות, תרוויח מספיק כסף כדי לפרנס גם אותו, ואז יוכלו להתחתן בצורה חוקית. המסר שאמריקה מעבירה הוא שצריך לכת עם האמת שלך ולא לשתוק לסיטואציות לא הוגנות כלפי מיעוטים וכלפי האנשים הקרובים ללב. לדעתי התנהלות השלטון היא לא הוגנת , ולמרות זאת אמריקה משתדלת לעזור לכולם ותוך כדי הולכת עם מה שהיא מאמינה בו ולדעתי התנהגות זו מעוררת השראה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד נועה. עם זאת, כדאי היה להדגים יותר מן הספר.

      מחק
  7. בחרתי בשאלה מספר 2:
    הדמות המרכזית בסיפור היא ג'ינקס.
    ג'ינקס הוא ילד עם שיער שחור, עיניים חומות, רזה, גבוה, אמיץ, סקרן, הרפתקן ובעל ידע רב.
    הוא לא מוותר בקלות הוא ממשיך לנסות גם כשהחברים שלו מתייאשים אך בנוסף לכל יש לו ביטחון עצמי גבוה מאוד והוא מוכן ללכת ולהשיג את הדבר שהוא רוצה גם אם הוא ילך לבד בדרך סכנה.
    ג'ינקס מתמודד עם אובדן הוריו ומשפחתו מאז שהיה ילד בן 5 אך זה לא מפריע לו להשיג את מטרתו. המטרה העיקרית של ג'ינקס היא למצוא את כוח הקסם האישי שלו, וכשהוא הולך לחפש אותו (את הקסם)הוא מכיר עוד ילדים שגם להם יש את אותה הבעיה והוא הולך איתם ביחד.
    ג'ינקס יצא לחפש את המכשף כדי שיחזיר לו את הכוח העצמי שלו, והוא עשה זאת לבד בעודו בן 6.
    התפקיד של ג'ינקס בעלילה הוא לסבך ולמתוח אותנו כדאי שנמשיך לפרק הבא לראות מה מתרחש.
    ג'ינקס הוא ילד הרפתקן וסקרן מאוד.
    הוא מלמד אותנו לא לוותר ושאם אנחנו רוצים משהוא שנלחם עד שנקבל אותו.
    ג'ינקס התחבר לכל הדמויות בסיפור וגם לאביו החורג .למרות שאביו ניסה להיפטר ממנו והשאיר אותו לבד ביער בלילה, ג'ניקס הפגין כלפיו רחמים.
    ג'ינקס עורר בי דחייה משתי סיבות:
    האחת: ג'ינקס התמודד עם אובדן הוריו ונטישתו של אביו החורג ביער מאז שהיה ילד קטן.
    הוא המשיך בחייו כאילו שום דבר לא קרה והתחיל חיים חדשים.
    אני לא הייי מסוגלת להתמודד עם זאת כמו שהוא התמודד מכיוון שלאבד הורה זה דבר ממש קשה ובנוסף לכך לא הייתי מתחילה חיים חדשים.
    השנייה: ג'ינקס הלך לבדו ביער בשביל ללכת לאדון העצמות(איש מפחיד-מכשף) ובדרך פגש שני ילדים שהתחבר אליהם והפכו להיות חבריו.
    אני לא הייתי מסוגלת ללכת לבד ביער, לפגוש מכשף, ובנוסף לפגוש שני ילדים זרים ולהיות חברה שלהם.
    לדעתי, ההתנהגות של ג'ינקס היא אמיצה מאוד.



    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד שיר. הוא לא עורר בך דחייה אלא שלא היית נוהגת כמוהו...

      מחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובתך יפה מאוד, תמיר. עם זאת, חסרות בה דוגמאות מהספר להמחשת קביעותיך לגבי אופיו.

      מחק
  9. בחרתי בשאלה הראשונה. אזהרת ספויילרים!!!
    עמודים 29-35
    -בחלק הראשון שבחרתי אביהם של סיידי וקרטר, ג'וליוס, נכנס למוזיאון והם בחשאי הולכים אחריו. כשהם רואים אותו באגף המצרי הוא עומד מול אבן רוזטה (מיצג מצרי) ומסביבו מעגל כחול זורח על הרצפה. בידו יש מקל לבן, ארוך ומעוקל איתו הוא כתב הירוגליפים על אבן רוזטה. אביהם ניסה לזמן את אל המתים אוסיריס, אך במקום זאת פוצץ את אבן רוזטה וממנה שחרר את חמשת האלים אוסיריס, איסיס, נפתיס, סת והורוס. לאחר ששבו להכרה חזו סיידי וקרטר באביהם מתעמת עם אל שזיהו כסת. בסוף השיחה הוא מוקף לאט בארון קבורה ונבלע באדמה. לא די בכך שאיבדו את אימם כמה שנים קודם לכן, עכשיו גם את אביהם. בנוסף לכך הם היו מבולבלים כי לא הבינו דבר ממה שקרה מולם. לא היה להם מושג מה הם יכולים לעשות לבד, במוזיאון שדלקה בו שריפה. אלה הם הסיבות למה החלק הזה חשוב בעיני, ובנוסף זה החלק בו ראו קסם אמיתי בפעולה בפעם הראשונה. קטע זה הוא השבירה הראשונה של שני הגיבורים בסיפור, והוא חלק מאוד חשוב להמשך עלילת הספר, כי ברגע שחמשת האלים שוחררו מן השער שפתח ג'וליוס, הם מצאו את מקומם בגופים מארחים שהיו בתוך המוזיאון, באותו אגף…

    עמודים 195-202
    -בקטע השני עומדים סיידי וקרטר לדו קרב, כדי שזיה (דמות משנית חשובה) תוכל לבחון את יכולתם בקסם. זיה מבקשת מהם להוכיח לה שהם אינם גורי-אלים (אנשים המשמשים גוף מארח לאלים) בגלל שהיה חוק חמור שאוסר על כך. סיידי התעצבנה מדבריה של זיה והחליטה להפנות את קסמיה נגדה במקום נגד אחיה. היא שולחת את המטה שלה כלפיה והוא הופך ללביאה, שמהר מאוד פונה לתקוף את קרטר. סביב קרטר גדלה דמות לוחם זוהרת בעלת ראש בז והוא משסף בעזרת חרבו את הלביאה וחוצה את המטה של סיידי. לאחר ההקלה על הבלימה מבינים סיידי וקרטר שלמרות שהשתמשו בקסם רב הם אינם מותשים כלל, אפילו מלאי אנרגיה מחודשת. המקרה אישר שהם באמת גורי אלים. כשסיימו את הדו קרב שליח הודיע לזיה שראש בית החיים איסקנדר מת. משמעות הדבר היא שמחליפו יוציא פקודה להרוג את סיידי וקרטר. חלק זה, שמתקשר גם לקודמו, בעל חשיבות כי מרגע זה רדפה הסכנה את השניים. הם בורחים מבית החיים וממפלצות, ויש להם הזדמנות מוגבלת של שבוע לסכל את תוכניותיו של סת.

    בשני הקטעים אפשר לראות שסיידי וקרטר נותרים לבד. הם יכולים לסמוך אחד על השנייה ולהפך, אך זה קשה לאחר 6 שנים בהם היו מופרדים ונפגשו פעמיים בשנה. בעקבות המקרים עוברים השניים תהליך של היכרות מחדש, הבנה, מסירות והתחברות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצויין זוהר. הסברת יפה את תרומת הקטעים לדמויות, כדאי היה להתייחס גם לתרומתם לעלילה.

      מחק
  10. בן ארז
    בחרתי בשאלה מספר 2
    הדמות שלי היא שלדון פוקס הוא מתואר בספר כשלד חי הלובש חליפה צעיף וכובע רחב שוליים. הוא בלש ומכשף רב עוצמה.
    התכונה המרכזית שלו היא שהוא מתוחכם. הוא פותר תעלומות בדרכים מתוחכמות ולא רגילות, והוא מערים על אויביו. תכונה נוספת בולטת היא אומץ לב. הוא דואג תמיד לשותפיו בסכנה הגדולה ביותר. התנהגותו מאופיינת בכך שהוא חברותי, הוא דואג להצחיק וכפיי שציינתי קודם נוהג להציל אחרים. יחד עם זאת הוא מתנהג בנקמנות על אויביו בכך שהורג אותם.
    המניע העיקרי להתנהגותו הוא נקמה בשפיפון, שהוא היה הרוצח שלו, וגרם לו לאבד את חייו המציאותיים. הוא מחפש דרכים רבות לעצור את מזימותיו של שפיפון וכל מי שמשתף פעולה עם שפיפון הוא הורג אותו.
    למרות שהדמות היא לא מציאותית והיא בעצם שלד היא לא גורמת לי לדחייה. אני מזדה עם היכולת של הדמות לדבוק במטרה תוך כדיי ולהשיג את מבוקשו שגם אם הוא משתמש בדרכי כישוף.
    אני חושב שכל אחד היה רוצה לזכות בחייו בחזרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצויין בן. ענית היטב, אך כדאי היה להדגים יותר מהספר את קביעותיך.

      מחק
  11. יובל נבו
    הסינדרלה הסינית
    ניאנג- אמה החורגת של אדלין


    אני בחרתי את הדמות ניאנג שהיא אמה החורגת של אדלין. בחרתי אותה מכיוון שהיא הדמות שעוררה בי כלכך הרבה זעם ושנאה.
    בהתחלה ניאנג מתנהגת כמו אישה חמה ונעימה.
    היא אומרת ״ברוכים הבאים לבית שלי בשנחאי״ המילה ברוכים הבאים מסמלת שהם בטוחים בבית שלה כי היא תעזור להם ותדאג להם.
    זה גרם לי להרגיש שניאנג היא אישה נחמדה עם לב טוב שרק רוצה שיהיה למשפחה של אדלין נוח וטוב בביתה אך היה בי ספק שאולי היא רק מנסה להשיג את אמונם כדי לתקוף בסוף וצדקתי.

    לאחר מעט זמן מגלים את הפנים האמיתיות של ניאנג, היא מתוארת כאישה רעה ודורשת, צרפתיה מפחידה ועשירה שלובשת רק מותגים צרפתיים ובושם צרפתי.

    בספר אפשר לראות קנאה מצידה של ניאנג ולדעתי זה המניע שלה להתנהגותה הכלכך נוראית.
    בספר אפשר להבחין שניאנג מרגישה מאוימת מאמה של אדלין שנפטרה בלידתה, היא מרגישה שהיא מתחרה עם כל הזכרונות וזו הסיבה שאבא של אדלין ציווה על כל בני המשפחה להשמיד כל דבר קטן שקשור אליה.
    ניאנג גם מראה קנאה לידע ולאינטליגנציה של אדלין ביחס לילדיה הביולוגיים. לכל אורך הספר היא מנסה להוריד את אדלין למטה ולגרום לה להרגיש שהיא לא שווה כלום.
    ניאנג אומרת ״את כלום בלי אבא שלך״ וזה מראה על כך שהיא יודעת מהן היכולות המדהימות של אדלין ולא רוצה לתת לה לדעת שהיא יותר טובה מכל שאר הילדים מתוך קנאה.
    לדעתי זו הסיבה שניאנג הכי שונאת את אדלין מכל בני המשפחה.

    תפקידה של הדמות בספר היא להקשות על חייה של אדלין ובאותו הזמן להדגיש כמה אדלין חזקה.
    עם כל הקשיים שהיא עוברת ובמיוחד עם ניאנג שמכה אותה ושוכחת אותה בבית הספר על בסיס קבוע, אדלין מצליחה לעבור את ילדותה הקשה בשקט ולהצליח בחיים.
    לדעתי בלי הדמות של ניאנג אדלין הייתה פחות נראית ילדה חזקה, מלאת דימיון עם לב ענק.

    אני מזדהה עם רגשותיה של ניאנג אך לא מסכימה עם התנהגותה. היא מרגישה שכל הבית סובב סביב אמה של אדלין והיא בעצמה ״תפסה את מקומה״ של האמא. אם הייתי במקומה הייתי גם מרגישה קנאה או אי נעימות אך לא הייתי מתנהגת כמוה.
    ניאנג מתנהגת בקיצוניות לא נורמאלית שמגיעה עד הצלפת הילדים שהם לא ילדיה הביולוגיים (בינהם אדלין) על כך שרצו לצאת עם חברים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה מצויינת יובל. שמת לב לדמיון לאמה החורגת של סנדרלה?

      מחק
  12. מחסה - הרלן קובן
    משימה שנייה - 2
    *תיקון

    הדמות שבחרתי היא מיקי.
    בחרתי את מיקי מכיוון שהדמות שלו נתנה לי להרגיש כאילו אני חלק מהעלילה, אפילו החבר הכי טוב שלו שיודע עליו הכל כולל פחדיו וסודותיו הגדולים ביותר. הרגשתי שאני יוצא איתו למסע הארוך בעקבות גילוי האמת, הרגשתי שבכל רמז שמצאנו ביחד אני לקחתי חלק גדול, הרגשתי שאני יכול לסמוך עליו.
    במשפטים הראשונים של הספר, מיקי נשמע כמו ילד אומלל שאיבד כל דבר טוב בחייו. אך ככל שממשיכים לקרוא את הספר לאט לאט מבינים מי זה מיקי האמיתי, ילד נועז, אמיץ, סקרן, ספורטאי ויודע להסתגל מהר לתנאים טובים ופחות טובים.
    למיקי חיים קשים מאוד, אמו במוסד לגמילה מסמים, אביו מת ובת זוגתו נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה. אך יש לו נקודת מפלט ומקום בריחה והוא אימון הכדורסל.

    מיקי הוא הדמות הראשית בספר וכל עלילת הספר סובבת סביבו, הוא מגיע לבית ספר חדש, ומיד מתחבר אל שני הילדים שהופכים להיות חבריו, הילדה הכי מקובלת בבית הספר מחבבת אותו, וכל המורים כבר מכירים אותו - כל הסיפור סובב סביב סיפורו של מיקי.
    מיקי אוהב מסעות, ריגול ופתירת תעלומות, ולאט- לאט הוא מתקדם ונהיה יותר טוב באלו, הוא לא מוותר עד שמוצא את מה שחיפש ולא משנה כמה זמן הדבר ייקח לו.
    לדעתי המניע של מיקי להתנהגותו הוא הידיעה הכואבת שאין לו שום דבר ואף אחד. הוא מסתכל על משפחותיהם של חבריו ומקנא. לו אין אבא ואין לו אמא שידאגו ויטפלו בו. הידיעה שיש סיכוי שאביו עוד חי ויש מי שיגן עליו ויטפל בו מעודדת אותו לחפש בלי הפסקה.
    אני מצדיק את המניע של מיקי ואני מסכים עם מעשיו בלב שלם. לדעתי התנהגותו של מיקי נכונה בהחלט ואני מזדהה איתה במאה האחוזים.
    אם הייתי במצבו, לא הייתי עושה דבר אחרת אלא הייתי חוקר את מות אבי ואת היעלמותה של בת זוגתי, ולא משנה מה הייתי צריך להקריב בדרך כי שום דבר לא יותר חשוב ממשפחה ואהבה.

    השבמחק
  13. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  14. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  15. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי, לא הייתה שאלה כזו...עליך לענות על השאלה הנכונה

      מחק
  16. אלמוג עין-צבי
    הקטע הראשון שבחרתי לספר עליו הוא הסצנה שבה אוגאסטוס מת, בספר כתוב: "אוגאסטוס מת שמונה ימים לאחר הקדם לוויה שלו (חבריו ארגנו לו הלוויה בזמן שעוד היה חיי כדי לומר לו כמה דברים),בממוריאל, בטיפול נמרץ, כשהסרטן שהיה עשוי ממנו עצמו, עצר בסופו של דבר את הלב שלו, שגם הוא היה עשוי ממנו עצמו". לפי דעתי הקטע הזה הוא קטע מאוד קריטי בסיפור כיוון שהסרטן שחזר לגופו בפעם השנייה והפעם הרג אותו, הביס אותו בצורה מאוד נוראית, והוא סבל מאוד. לאחר מכן, חבריו ומשפחתו עברו טלטלה רגשית נוראית, מאוד קשה, והדמויות הקרובות לו היו בדיכאון מאוד קשה. הקטע תורם לעלילה והוא מעביר מתח לקוראי הספר מכיוון שבמהלך ימיו האחרונים מתעסקים הרבה במוות שלו. בקטע אין מסר שמועבר לדמויות אך, הם לומדים להתגבר על משברים ולהיות חזקים.
    הקטע השני שבחרתי לספר עליו הוא הקטע שמדבר על הדמות הראשית – הייזל גרייס. הקטע מספר על קבוצת התמיכה ועל כמה שלדעתי היא שינתה אותה, בספר כתוב:"סוף החורף של שנתי השבע עשרה, אמא שלי החליטה שאני בדיכאון, כנראה בגלל שרק לעיתים רחוקות מאוד יצאתי מהבית, ביליתי די הרבה זמן בקריאת אותו הספר שוב, ושוב, והקדשתי לא מעט זמן משפע הזמן הפנוי שלי למחשבות על המוות". בעקבות מצבה הדמות הייתה בדיכאון נוראי, ובמחשבות על המוות, ולכן, הייתה צריכה לאזן תרופות מחדש וללכת לקבוצת תמיכה, בקבוצת התמיכה היא הכירה אנשים חדשים, ובהמשך הספר נוצרו קשרים מאוד חזקים עם חלקם, ולדעתי הקטע חשוב כי הוא הקטע שפותח את הסיפור, הקשרים עם חבריה נוצרים משם, ומצבה הפסיכולוגי משתפר כי היא נמצאת פחות לבד ויוצא לה לחשוב פחות על המוות שלה. לדעתי הדמות במהלך הסיפור מבינה דברים רבים, תובנות חשובות, ויחד עם הקושי הרב שלה בהתמודדות עם המחלה היא מתחזקת יותר ויותר.

    השבמחק
  17. בחרתי את משימה 1
    הקטע הראשון שבחרתי הוא הקטע שבו צ'רלי מופיע עם כלב חדש חום "מזנב עד הלוע" הקטע הזה לפי דעתי זה הקטע החשוב בסיפור כי בסיפור מספרים על איך צ'רלי היה קשו לכלבו ולמרות שזה קטע שנחבא לעין כי זה קטע קטן ולא מדובר או מפורט עליו כל כך הרבה אבל מי שמבין מה קרה לצ'רלי האמיתי הרגיש את הקטע הזה צ'רלי "ניכנע" למערכת הרוצה שהכול יהיה חום וצ'רלי ניכנע מחוסר יכולת להשפיע!הקטע הזה משפיע על העלילה מאוד כי אם צ'רלי לא היה נכנע כל הספר היה משתנה והיה יכול להיות שונה מאוד אפילו הכותרת תוכל להשתנות גם צ'רלי שעד הקטע נכוח בסיפור כגבר עד שניכנע זה משנה את תכונותיו וכל זה אפשר להבין מקטע של 3 שורות...
    הקטע השני הוא קטע מרכזי שאין איך לקצר אותו כי הוא חשוב כל כך
    כי כמו כל יום שבת שמספר הסיפור הולך לשחק קלפים עם צ'רלי
    ביום שבת עם בירה פתאום נפרצה הדלת של צ'רלי ומספר הסיפור לא מבין הרי צ'רלי החליף לכלב חום! אז הוא ירד במעלית מבלי שיראו השומרים החומים ושמע מה הם התלחששו הם אמרו שבגלל שהיה לו בעבר כלב חום אז דבר זה גם אסור! זה קטע שהשפיע עליי מאוד כי יכול להיות שנולדת היה לך גור קטן שליוות אותו עד היום ופתאום לוקחים לך אותו בגלל צבע עורו?!?
    שני הקטעים האלה השפיעו עליי מאוד!

    לידור

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה לידור, אך היית צריך להקפיד יותר על ניסוח וכן להעמיק לגבי המסר שעולה מקטעים אלה.

      מחק
  18. אני בחרתי את סלים: דודו של וולטר.
    סלים מתואר כגבר מכוער, מגעיל, רודף בצע ואלים. המניע להתנהגותו הוא כסף, מכיוון שהוא חשב שמאסטר יהודי ישלם לו בעבור וולטר וכל הכסף שהוא עשה. למעשה ברוב הסיפור סלים הוא "האיש הרע" ויש לו קשר ומגע אך ורק אם וולטר ומאסטר יהודי. סלים נוקט בפעולות אלימות ובלתי מוסריות בשביל להחזיר את "אחיינו האהוב והאובד" הביתה, וכמובן שהוא עושה זאת רק בשביל כספו של וולטר מעסקי התעופה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה ירדן, אך היית להדגים יותר את קביעותיך וכן לציין את דעתך על הדמות.

      מחק
  19. פרסי ג'קסון וגנב הברק/ריק ריירדן – תיאור דמות
    מגיש – שקד הוד

    הדמות אותה בחרתי לתאר היא סאלי ג'קסון. סאלי היא אדם עדין, דואג, חכם, אדיב ונדיב.
    היא חיה ילדות קשה מאוד, כשהייתה בת חמש, הוריה נספו בתאונת התרסקות מטוס, עקב האירוע הטרגי, היא גדלה אצל דוד שלא חיבב אותה במיוחד. לא מצוין פירוט רב על עברה של סאלי בסיפור. שנים מספר לאחר מכן, דודה חלה בסרטן, והיא נאלצה לטפל בו ולא סיימה את בחינות בגרותה. בשלב מאוחר יותר בצעירותה, החלה סאלי לצאת עם פוסידון, אל הים ורעידות האדמה, ומזוגיותם שמשכה קיץ אחד בלבד, נולד לה בן ושמו פרסי, הלוא הוא הדמות הראשית וגיבור הסיפור. ניתן להבין שסאלי ידעה שפוסידון הוא אל ושבנה חצוי. מאוחר יותר בחייה, לאחר שפוסידון עזב אותה, עברה לניו יורק והתחתנה עם גייב אגליאנו, שריחו המסריח שמר על פרסי ממפלצות. היא דאגה לפרסי ואהבה אותו יותר מכל. נגלה לנו שגייב מתאכזר לסאלי ולבנה. סאלי עובדת כמוכרת בחנות ממתקים ומביאה לבנה ממתקים רבים מהחנות. נודע לנו שבעקבות ריב של סאלי עם בעלה גייב, על הפרכת קיומם של מאכלים בצבע כחול, היא מקפידה לאכול אך ורק מאכלים כחולים עם בנה פרסי.

    בסיפור מסופר על קרב בין פרסי למינוטאור שבמהלכו היא מתפוגגת במטר של אור זהוב, ונעלמת.
    סאלי ג'קסון היא אמנם דמות דיי משנית בסיפור אך לאחר מקרה זה, היא מקבלת תפקיד נרחב מאוד בעלילה, כמניע של פרסי בכל מסעותיו בספר. כלומר, שבלעדיה העלילה הייתה עלולה להיות שונה לחלוטין.

    אני מאוד מתחבר עם הדמות מכיוון שתמיד עשתה הכל לטובת בנה, לפעמים גם אם זה היה תלוי בכך שהיא תסבול. היא חכמה מאוד ובעלת חמלה, אכפתיות ואהבה רבה.

    השבמחק
  20. החלקים המשמעותיים שאהבתי בסיפור הוא
    1. המוות של צ'אק לקראת סיום הספר, כאשר הם פוגשים את היוצרים, תומס רואה את גאלי עומד לידם. גאלי מנסה לומר משהו אך הם לא מבינים מה הוא אומר ואז הוא מצליח לומר "היוצרים שולטים עליי". רגע לאחר מכן, הוא ניכנס לטירוף ומנסה להרוג את תומס בעזרת סכין, אך צ'אק קופץ על הסכין ובעצם מציל את החיים של תומס בכך ש"התאבד". תומס "מאבד הכרה" ומרביץ לגאלי עד שהורג אותו. תומס בוכה נורא, חושב מה הוא יעשה בלי צ'אק במקום החדש שהם מגיעים, ושהוא הבטיח לו שהוא יחזור הביתה ויפגוש את הוריו.

    הסבר: חלק זה חשוב לעלילה מפני שההבטחה לא תקיים עוד מה שמוכיח שתמיד צ'אק רצה שתומס לא יפגע ושהוא יכול להיות לו כחבר ובסופו של דבר סיכן את חייו להציל את תומס ומת מה שמביא את אומנותו של צ'אק לתומס. רואים גם שתומס בעצב יותר מכולם מה שמראה שלתומס צ'אק היה חשוב לו.

    2.מינהו אלבי ותומס נקלעים בתוך המבוך במבוך מפני שבשעה מסוימת ביום נסגרים הפתחים למבוך בחלק זה רואים שלתומס אכפת מאלבי למרות שלא היה נחמד עליו. תומס שם את אלבי בעצים כדי לשמור עליו בחיים מפני המאמללים (מאמללים הם חרקים ענקים ומסוכנים שחיים במבוך). תומס מסכן את חיו כדי לשמור על אלבי ובסוף מצליח. לאומת תומס מינהו ברגע שהוא שומע את צליל המאמללים הוא בורח על נשמתו למבוך ומוותר בקלות.

    הסבר:חלק זה חשוב לעלילה מפני מפני שרואים שתומס דבק במטרה להציל את חבריו ויעשה הכל כדי להציל אותם. בחלק זה רואים שדמותו של תומס מתפתחת מבחינה התנהגותית ונהית בוגרת יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה מאוד, אורי. נימקת היטב את בחירותיך

      מחק
  21. שאלה 1
    מגיש: רון אמויאל
    הקטע הראשון שבחרתי הוא שיצא חוק שלכל מי שהיה פעם כלב לא חום זה נחשב עבירה
    הסיפור השתנה ומשם התחיל להסתבך בכך שצ'רלי נעצר והמספר הבין שבסוף יעצרו גם אותו בגלל שבעבר היה לו כלב חום.
    הקטע השפיע כל הסיפור בכך שאם הוא לא היה קורה אז המספר הסיפור היה אחר וצ'רלי חברו של המספר לא היה נעצר והמספר לא היה מפחד.
    הקטע השני הוא שהמספר הלך לחברו צ'רלי ועלה לביתו במעלית וכשהיא נפתחה ראה שאנשי
    המשמרות פרצו לצ'רלי הביתה.
    הקטע הזה השפיע בכך שהמספר הבין שהוא יעצר ופחד שילשינו עליו גם.

    השבמחק
    תשובות
    1. חסר עוד הסבר על תרומת הקטע השני ועל תרומת הקטעים למסר של הסיפור

      מחק
  22. שאלה 1
    מגיש: נדב חממי
    שני הקטעים שבחרתי .הם הקטע שהתחילו להרוג את הכלבים בגלל צבע עורם והקטע השני הוא שהתחילו לקחת אנשים בגלל צבע עורם של החיות הקודמות לחיות שלהם.
    שני הקטעים האלה חשובים בעיני כי הם עניינו אותי ואותם נהנתי לקרא.
    הקטעים האלה תורמים לעלילה כי הם שני קטעים מרכזיים

    השבמחק
  23. חסר עוד פירוט על הקטעים והסבר על תרומתם למסר של הסיפור

    השבמחק